Tarieven

Orthodontist Nijkerk werkt volgens de vastgestelde tarieven van de Nederlandse zorgautoriteit. De tarieven zijn voor elke orthodontist hetzelfde. U vindt de tarieven hier. Tijdens het eerste consult krijgt u een kostenbegroting mee met de prestatiecodes en prijzen die bij uw behandeling horen. Deze kostenbegroting zal met u doorgenomen worden. Een gemiddelde beugelbehandeling met uitsluitend slotjes duurt bij Orthodontist Nijkerk ongeveer 1,5 tot 2 jaar en kost tussen de 2.000 en 2.600 euro.

De meeste orthodontische behandelingen worden niet vergoed door de basisverzekering. Alleen bij zeer ernstige gebitsafwijkingen zoals schisis (hazelip) en sommige orthodontische afwijkingen waarbij ook chirurgie nodig is, wordt de orthodontische behandeling vergoed uit de basisverzekering (AWBZ).

Via een aanvullende verzekering kunt u de orthodontie toch geheel of gedeeltelijk vergoed krijgen. Op de website www.orthodontist.nl vindt meer informatie om u hierbij te helpen. Voor vergoedingen van aanvullende verzekeringen klikt u hier.

Tijdens een eerste consult (F121A) van €25,11 worden de behandelmogelijkheden en de kosten besproken, daarna wordt een kostenbegroting per e-mail naar u verstuurd.

Voor het verzenden en innen van declaraties maken wij gebruik van factoringsmaatschappij Anders Medical Factoring. Dit houdt in dat u voor vragen over de facturen contact op kunt nemen met Anders Medical Factoring, telefonisch te bereiken op nummer 085-7606262 of op de website MijnAndersNota.nl.

Inschrijven voor een intakegesprek?
Wij hanteren momenteel een wachtlijst voor de eerste afspraakmogelijkheid.
Nadat je het inschrijfformulier hebt ingevuld kom je op de wachtlijst. Zodra je bovenaan de wachtlijst staat, nemen wij contact met je op om een eerste consult in te plannen.